21 December 2011

Picc Infected masuk pulak Chemoport..

Ni satu lagi nk kongsi gan korang,,
setelah PICC line aku infected atau dijangkiti kuman pada september haritu,,
sebulan aku berumah kat UMMC,,

sampaikan sambut befday kt UMMC tu,,
(untung jugak sambut kt hospital dapat choclate indulgence secret recipe 4 potong)
rezeki sape nk bg kan,,hahahaha dah sambung story balik,,


disebabkan kuman lah aku kne masuk antibiotik 3 mnggu kt hospital,,n kne insert chemoport lpas antibiotik habis,,

So korang tau ape tu PICC line??

org yg ade penyakit mcm aku dan seangkatan dengannya je tau,,


ni la alat PICC tu..
dia ni wayar yang disumbat pada salur darah yg paling besar kt badan..
selalunya pesakit buah pinggang pakai kt tengkuk..


ni la chemoport,,alat yang ditanam dibawah kulit di dada..
alat ni lebih memudahkan proses chemoteraphy..

ni alat sebenar chemoport yg tertanam diwah kulit dada tu,,
jarum khas dicucuk pada getah yg berwarna biru tu,,
trus disambungkan dengan ubat kimo,,
gambar yg ni gambaran alat yg dimasukkan je..

ok lah semoga korg ceria2 slalu,,
good luck untuk calon2 PMR yg nk kluar result 23 dec ni..
moga korang sukses untuk ke tingkatan 4 nanti..
aku doakan korang sihat dan x dapat penyakit2 kronik macam aku...
AMIN YA ROBBAL'ALAMIN..




0 CoMmEnT:

 
Tiger Print Pointer 2